Het begon allemaal in de zomer van 2014 toen ik tijdens de vakantie uit de tent stapte en tegen mijn partner Jurgen zei: ‘Ik doe dit werk nu 20 jaar, maar ik kan even niet meer voelen wat ik te brengen heb. Wat is het belang van wat ik doe, waar gaat het mij nu eigenlijk écht om?’ Heel veel helderder werd het mij die vakantie nog niet, maar duidelijk was wel dat er met die vraag een zaadje was geplant.
Eenmaal terug van vakantie ging het werk gewoon door. Heel ‘toevallig’ met mensen die net óók op zoek waren naar de zin van alles waarmee ze bezig waren. Tegelijkertijd zocht ik naar helderheid door een jaaropleiding familie-opstellingen én een aantal Soulbrandingsessies bij een collega-coach te doen. Het bracht me veel. Ik dook met mezelf de diepte in en rondde af wat ik nog af af te ronden had voordat ik echt mijn eigen richting en toekomst kon creëren. Langzaamaan werd helder wie ik ook al weer was, waar mijn kwaliteiten liggen, waar het mij om gaat en wat ik wilde neerzetten.
Met die informatie benaderde ik Tamar en Martijn die met mijn plannen voor een nieuwe huisstijl en een nieuwe website aan de slag gingen. Zij kwamen al gauw tot de conclusie dat film hét medium moest zijn. Hoe kon je beter een coach leren kennen dan door haar te zien en te horen spreken? En wat was overtuigender dan een live referentie van een klant?
Een geweldig idee, dat echter wel betekende dat ik zelf voor de camera moest (ai). En dat ik klanten moest vinden die daartoe bereid waren. Gelukkig verliep dat voorspoedig, drie van mijn klanten waren er graag toe bereid. En na enkele intensieve draaidagen was de basis van mijn website een feit.
Hierna kwam het editen, het vormgeven van mijn logo, mijn huisstijl en natuurlijk mijn website. Langzaam groeide het zaadje dat ik die zomer in 2014 plantte uit tot een aantal prachtige concrete producten waarmee ik mijn nieuwe weg insla.
Het was een feestje waard. En dat feestje hebben we afgelopen vrijdag gevierd met alle betrokkenen bij het proces: de makers van mijn huisstijl, films en website, mijn klanten, mijn zoons én mijn partner Jurgen.
Ik ben ontzettend dankbaar voor het proces en ook echt blij met het eindresultaat.
Laat je me weten wat jij ervan vindt? Dat zou ik echt leuk vinden.